TUNDRA’13 : Draustinio tyrinėjimas

TUNDRA’13 : Draustinio tyrinėjimas

Tokiais metais kaip 2013, tokią vasarą kaip ši, Dūburio ežero pusiasalyje, buvo Tundra – elektroninės muzikos festivalis po atviru dangumi ant žemės aplink vanduo.

Lietuvoje, vėsiojo vidutinių platumų klimato juostoje, Tundra atsitinka tik vieną savaitgalį per metus, jau dešimt metų šioje klimato zonoje vasarą atsitinka Tundra.

Teko garbė pačiam patyrinėti šį elektroninės muzikos draustinį ir čia keli regėjimai patirti tyrinėjant.

TUNDRINIŲ GENTYS

Tundra, kaip autonominė elektroninės muzikos sritis savaitgaliui : vos išlipus iš suTRANZUOTOS mašinos išpuoštos rožiniu OM ir ledų formos bei kvapo kartoniniu gaivikliu patekau į pasienio zoną, kur tikrino tapatybes ir išdavinėjo vizas, plokščiais ir botais saugūs Tundriniai reguliavo eismą iš Lietuvos respublikos į Tundros autonominę sritį.

Patekus į beveik salą, pasisveikinus su Egle Žalčių karaliene ir įžengus į platųjį muzikos bulvarą kur dunksojo, plūduriavo ir plevėsavo techno bass ir trance scenos, supratau besąs šalyje kur kartu sugyventi turi gyvieji iš visų skirtingų elektra varomos muzikos genčių. Pamaniau, – tai bent diplomatai turi būti tie Tundriniai, kad sugeba šitiek skirtingų genčių į vieną salą suvaryti! Ir tada aplankė antras regėjimas.

TUNDRA’13 : Draustinio tyrinėjimas

Tundra, kaip elektroninės muzikos turgus. Būna senoviškas, antikinio, arabiško ar viduramžių tipo turgus, kur miesto centre, turgaus aikštėje susirenka augintojai, perpardavinėtojai, amatininkai ir Sokratas, o Tundra priminė Gariūnų turgų, kur į vietą už miesto, didelę pievą, susirinko skirtingo žanro muzikos ir maisto pardavėjai, įvairiausiais garsais, šviesomis ir kvapais bandydami pritraukti dėmesį minios, sulydytos iš skirtingų genčių.

Ir tikrai, stovint ant kalvelės, kur bass stage jau nepergali širdies ritmo, girdi visą kakofoniją pasiūlymų, visą spektrą viliojančių lazerių ir prožektorių šviesų. Ir taip eini, nakties klajūnas draustinio tyrinėtojas, į turgaus lauką derėtis su skirtingų pardavėjų skirtingais pasiūlymais I‘n‘I laikui.

Techno pragare trypiančiais užpildytas buvo tik pirmasis ratas, o trečiajame rate jau gyveno švogerių krašto nuodėmės – Gluck‘o aludė įsirengė mašinų stovėjimo aikštelę, būtent šioje vietoje tundros kaip psichodelinių Gariūnų vizija įgavo savo aiškiausią formą. Pabėgus iš turgaus lauko, ir įlindus į miško takelį, aplankė trečias regėjimas.

PAGRINDINĖS STICHIJOS

Tundrą valdo 3 didžiosios stichijos – Elektra, Vanduo ir Plastikas. Kad jau festivalis elektroninės muzikos, tad reikia elektros, daug elektros, nes daug garsiakalbių ir daug koncentruotos šviesos įtaisų, kompiuterių ir pultų ir daug laidų. Nors Tundroje pasirodė ir elektroninės muzikos pradininkas – Perkūnas, leidęs elektrinius žaibus, kurio sprogimai sukėlė tūkstantbalsį griaustinį.

TUNDRA’13 : Draustinio tyrinėjimas

Vanduo buvo visur aplink, ežeras supo beveik salą, lijo iš dangaus, o ant žemės telkšojo balos, šlapi buvo medžių kamienai, šlapi buvo chillo eglyno spygliai, šlapias buvo purvynas prie ąžuolo ir šlapia turgaus pieva, kaip šlapias ir pragariškojo techno kalnelis, ir šlapias rezonansinis trance tiltelis. Vanduo valdė tundrą ir buvo galingesnis už ugnį.

Plastikas – trečioji tundros stichija. Tai pagrindinis žmogaus veiklos ženklas tundroje, simbolizuojantis matyt amžinąjį laikinumą, kad jau šita autonomija tik savaitgaliui. Tyrinėjant buvo sutikta įvairiausių įdomybių – plastikinis laumžirgis, plastikiniai grybai, plastikinis medžio kamienas, plastikinis voras ir voratinklis puoštas oro pripildytais lateksiniais gand Onais, plastikiniai stogai ir plosčiai, ir batai, ir maišai maišiauis, ir plastikiniai kilimai kilimiausi.

Atrodė, kad vandens stichija išprovokavo žmogų griebtis plastiko stichijos kaip amuleto saugančio nuo gamtos nuožmybės. Tačiau žinomas ir legendinis yra vandens ir plastiko ryšys – plastikas sulaiko vandenį, bet vanduo plastiką paverčia papurvijusia šiukšle tūkstantmečiui. Taip stovint ir žiūrint į šlapiąjį tundros chillą aplankė ketvirtoji vizija.

NUODĖMINGA PASAKA

Tundra kaip senovinė pasaka. Čia susipynė tyčia ar netyčia toks pasaulis panašus į senojo testamento pasaulį. Vyksta tvanas, liejasi vanduo iš visų pusių ir stovi Nojaus BASS laivas aplink kurį trypia trance genties druidai ir elfai, drum‘n‘base genties kepurėtieji šortčikai, regea shamanai ir technobaubliai. Jie iš skirtingų genčių ir nuo tvano gelbstisi viename laive. Trance scena, kaip rojus, kur miško apsupty sodas, kuriame gyva galybė svirplių tranzina pradžios melodiją.

TUNDRA’13 : Draustinio tyrinėjimas

Per vidurį auga pažinimo obelis, prie kurios, purvyne, gyvena gyvatė. Sugundytas prakąsti pažinimo obuolio, esi išvaromas iš rojaus, nebeturi jėgų trypti pirmpradžiu ritmu. Iš čia tau du keliai. Vienas - Techno pragaras – ant kalnelio stūksantys rūmai, juodi, geležiniai, kur veržiasi lava ir dūmai, į dangų kyla šviesos stulpai tirpstantys rūke ir juodžiausiuose debesyse. Juos supa trys pragaro ratai,kad patekti į pirmą, kur ritmo širdis, reikia atverti ekstazės vartus.

Antras kelias – į povandeninį Chillo pasaulį. Čia susirenka nepatekę į Nojaus laivą, išvaryti iš rojaus ir nepanorę lysti per ekstazės vartus. Čia auga aukštos eglės, tarp jų lyg skrenda lyg plaukia lyg tvyro mėlynos medūzos ir violetinės plačiasparnės Rajos ir aštuonkojai. Čia ir sprogęs grybas ir tinklai pilni pailsusio tundrinio mailiaus. Šiame chille aplankė ir penktoji vizija.

AMŽINOJI CHILL'O IR TRANCE KOVA

Chillas – pjauna grybą. Ši vieta buvo veikiau mažesnės įtampos zona, nei chillas. Tiesą sakant, įtampa buvo tokia maža, kad net nutrūkdavo elektros tiekimas, laikas nuo laiko. Čia stūksojo didinga scenos dekoracija, – stogas, sprogęs karšto oro grybas, leidęs vandenį ant muzikantų – Neptūno karių ir undinių.

Eglyno smėlinga žemė ir spyglių paklotas buvo įmirkęs, tad chilleriai žaidė žaidimą aukščiau žemės, o smigeriai tiesiog telkšojo. Chai shopo stogas glaudė miego troškinamus ir iš psichodelinės Konrado kavinės, kur šnekama apie chakrų spalvas, krišnos sąmonės prisikėlimą, nesąlygojamą meilę ir laukines aguonas, greitai virto sausa knarkalyne. O amžinoji Chillo ir Trance kova pasibaigė trance triumfu, kai chillo bikini bottom prisipildė iki beprotybės dinamizuotų uodų zyzimo, vandens tekėjimo, šakų lūžimo ir varlių kurkimo garsų.

UŽKIMUSI TUNDRA

Bandant aprėpti tyrinėjimus Tunroje bendrinančiu žvilgsniu, į atmintį įsiropščia The Orb pasirodymas ant Techno kalno. Čia į savitą, individualybės gija puoštą audinį, buvo pripinta visokio stiliaus akmenėlių, kriauklyčių ir gintarėlių, nuo smooth jazz ligi 80‘pop ir visi šie raštai ornamentai, faktūros ir motyvai derėjo tarpusavyje.

TUNDRA’13 : Draustinio tyrinėjimas

Taigi, The Orb sugebėjo plačią muzikos šeimą, išaugusią skirtingose dirvose ir kitoniškose gentyse susodinti už vieno stalo ir gardžiai pavaišinti trypiančius tundrinius kitoje stalo pusėje. O Tundra, subūrusi šiuos skirtingus elektroninės muzikos stilius į vieną pievą, harmonijos išgavo maždaug tiek, kiek Gariūnų turgus savaitgalį prieš 15 metų.

Atrodo, kad bandydama groti visiems, Tundra užkimo ir išsisėmė,o gal tai tik įspūdis, o gal Tundra kaip Feniksas – gali atgimti iš pelenų naujai ir gaiviai kokybei. Kad ir kaip ten, festivaliai vasarą yra smagu ir džiaugsminga, tad daugiau jų, daugiau ir džiaugsmo! Tad linkiu sėkmės vasarotojams tyrinėjant draustinius ir užutėkius.

Rašė PELKINIS
Fotografijos Gabijos Šopytės

Susiję straipsniai: Tundra 2013: fotoreportažas